Haal meer uit jouw website met online marketing

Je bent online! Laat de bezoekers maar komen. Je website moet nu vindbaar worden. Achterover zitten en afwachten is geen goed idee. Maar wat wel?

Allereerst bepalen we samen wat jouw doelstellingen zijn. Online zichtbaarheid, een community opbouwen, conversie? You name it. De Onliner gaat ermee aan de slag.

01

SEO

Word vindbaar en scoor op relevante zoekopdrachten.

02

Google Ads

Vergroot jouw bereik met betaalde campagnes en leidt verkeer naar jouw website.

03

Social

Word zichtbaar en laat zien wie je bent, bouw een relatie op met jouw volgers.

Word jij gevonden in de online jungle?

Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) leg je het fundament voor een goed vindbare website. Google waardeert je op basis van honderden criteria. Heb jij deze factoren op orde? Super! Google geeft je direct een betere ranking.

1. Regelmatig unieke, relevante content

Zoekmachines zijn dol op unieke content. Deze content moet aan aardig wat eisen voldoen. Ten eerste moet de content uniek zijn. Goede onliners kopiëren van een concurrent is dus geen goed idee. Ten tweede moet de content relevant zijn voor jouw doelgroep. De tekst moet niet alleen de juiste keywords bevatten, maar vooral de vraag van jouw doelgroep beantwoorden. Daarnaast moet je content makkelijk leesbaar zijn. Gebruik je de juiste titels, koppen en tussenkoppen? Allemaal zaken waarop je kunt scoren bij zoekmachines.

Wanneer jouw pagina’s goed worden gelezen en lang worden bezocht, ziet Google dit als een bevestiging en waardeert jouw website hoger.

2. Een toegankelijke website voor zoekmachines

Zoekmachines waarderen je website hoger wanneer jouw website beschikt over een heldere structuur, goed draait en snel laadt. De website moet technisch kloppen en alle interne- en externe links moeten foutloos zijn. Ook een beveiligde website scoort hoger. Daarnaast moet de website responsive zijn. Dat wil zeggen dat de website zich automatisch aanpast aan het device en de browser. Van desktop tot mobiele telefoon.

3. Backlinks van goede kwaliteit

Links naar jouw website (backlinks) zijn essentieel voor een hoge ranking in Google. Zoekmachines zien deze link als een aanbeveling naar jouw website. En wanneer deze links van kwalitatief goed scorende websites komen, schiet jij omhoog in de zoekmachines.

Je harde werk wordt beloond. Google geeft je een betere ranking. Maar juich niet te vroeg. SEO is geen eenmalige klus. Om blijvend succes te boeken moet je hier structureel in investeren.  

Let’s get online!

Verhoog het verkeer naar jouw website door Google ads campagne.

Wanneer jouw doelgroep zoekt in Google, zijn de eerste vier zoekresultaten betaald. Voor de link naar de website staat duidelijk dat het een advertentie betreft. Dit zijn de bekende Google Ads. Deze links trekken de aandacht en zijn meestal goed bezocht. Voor een ondernemer kan dit een juiste stap zijn naar een groot bereik.

Het werkt eenvoudig: er draaien advertenties op zoektermen waarop jij gevonden wilt worden. Wanneer de potentiële klant klikt op je advertentie, betaal je de vooraf afgesproken prijs. Een Google Ads campagne kun je via Google Analytics continu monitoren. De Onliner kan jouw campagne dus op elk gewenst moment sturen en optimaliseren. Doordat je een maximaal budget per vertoonde advertentie kunt aangeven, kost het nooit meer dan jij wilt.

Marketing funnels en conversiegerichte campagnes

De kans dat je doelgroep bij het eerste contactmoment direct overgaat tot actie, is niet groot. Een consument heeft de tijd nodig voordat hij overgaat tot een aankoop of andere stap. Voor jou als ondernemer is het dus belangrijk om zichtbaar te zijn en de doelgroep op de juiste momenten te triggeren.

De Onliner werkt aan conversiegerichte campagnes om jouw doelgroep over te laten gaan tot actie. Denk bijvoorbeeld aan een ‘verlaten winkelwagentje’ die alsnog wordt afgerekend. Of een remarketing campagne waarbij shoppers opnieuw in aanraking komen met een product of dienst waar eerder naar gezocht werd.